Stop krivotvorinama

Digitalno oglašavanje na internetskim stranicama za koje se sumnja da povrjeđuju prava intelektualnog vlasništva

Europska promatračnica za povrede prava intelektualnog vlasništva pri OHIM-u objavila je studiju o problemu digitalnog oglašavanja na internetskim stranicama za koje se sumnja da svojim sadržajima povrjeđuju prava intelektualnog vlasništva, pod izvornim nazivom „Digital Advertising on Suspected Infringing Websites“.

U današnje vrijeme veliki problem predstavljaju takve nezakonite internetske stranice, na kojima se potrošačima nude medijski digitalni sadržaji bez odobrenja nositelja prava. Istraživanja su pokazala da oko 86% takvih internetskih stranica zaštićene sadržaje (glazbu, filmove, igre, softver, e-knjige i dr.) nude korisnicima besplatno, a zarada se ostvaruje putem oglašavanja na stranicama. Oglašivači pritom često nemaju dovoljno saznanja niti svijesti o tome da za oglašavanje proizvoda ili usluga koriste stranice koje neovlašteno, pa time i nezakonito, nude različite digitalne sadržaje.

Za potrebe ove studije provedeno je promatranje u trajanju od šest tjedana nad 280 web-mjesta za koje se sumnjalo da se na njima povrjeđuju prava intelektualnog vlasništva, iz svih 28 država članica EU-a, tijekom kojeg je prikupljeno više od 180.000 oglasa s 1.400 internetskih stranica.  
Iz studije proizlazi kako 54% zabilježenih oglasa čine visokorizični oglasi (high risk ads) poput oglasa sa zlonamjernim softverom (malware) ili onih koji sadrže neki oblik prijevare, sadržaja za odrasle i sl. Takvi oglasi svakako predstavljaju rizik za potrošače.

Nadalje studija ukazuje na značajnu ulogu koju imaju posrednici tj. oglašivačke kompanije koje postavljaju oglase na web mjesta. Posrednici uobičajeno poduzimaju mjere za sprječavanje postavljanja oglasa na neprikladno web mjesto kada tako zahtijevaju nositelji prava, međutim, često je takvo postupanje dovedeno u pitanje radi brzine donošenja odluka u svijetu digitalnog oglašavanja.

Studija sadrži i niz drugih korisnih podataka vezanih za problem digitalnog oglašavanja na sumnjivim web mjestima kao i općenite informacije iz tog sektora.

Studija je dostupna na sljedećoj poveznici.
 

Datum novosti: 8.2.2016.

Ispiši stranicu