Nova kampanja EUROPOLA o rizicima kupnje krivotvorenih proizvoda putem Interneta Foto: Carina RH EUROPOL je na svojim internetskim stranicama objavio novu kampanju kojom se potrošači upozoravaju na potencijalne rizike od kupnje krivotvorenih proizvoda putem Interneta, pod nazivom Don´t Fake Up. S obzirom na sve veći porast e-trgovine u poslovanju, ali i određenih rizika koje ona sa sobom nosi, potrošači se upozoravaju na to da u ovaj oblik kupnje željenih proizvoda trebaju ulaziti svjesno, informirano i s pojačanim oprezom. Naime, na nelegalnim internetskim stranicama nude se različiti krivotvoreni proizvodi, od odjeće i obuće, hrane i pića, kozmetike, farmaceutskih proizvoda, pa sve do elektroničkih proizvoda i rezervnih dijelova za vozila, koji s obzirom na činjenicu da su proizvedeni u nehigijenskim uvjetima odnosno bez poštivanja standarda u proizvodnji i bez odgovarajućih kontrola proizvodnje i kvalitete konačnog proizvoda, mogu predstavljati ozbiljan rizik za zdravlje i sigurnost potrošača. Stoga je vrlo značajno da i sami potrošači budu upoznati s time kako prepoznati takve prijevarne internetske stranice, kako bi mogli otkloniti ili u značajnoj mjeri smanjiti rizik od kupnje krivotvorenih proizvoda. Stručnjaci upozoravaju na to da je potrošač kada kupuje putem Interneta u većoj opasnosti jer ne može pregledati proizvod i na licu mjesta utvrditi njegove nedostatke, a praksa je pokazala da su pojedine internetske stranice koje su nudile na prodaju krivotvorine bile tako sofisticirano i precizno izrađene da je prosječnom potrošaču bilo teško uočiti da se radi o prijevarnoj stranici. Potrebno je upozoriti i na to da se krivotvorine danas nude i putem društvenih mreža (primjerice Facebooka) a krivotvoritelji koriste i brojne druge načine oglašavanja i promocije proizvoda na Internetu, kao što su slanje neželjene e-pošte na adrese građana, neovlašteno korištenje termina vezenih uz zaštićeni žig odnosno brand u nazivu domene, a u novije vrijeme uočava se i trend oglašavanja krivotvorina putem trgovina mobilnim aplikacijama (mobile app stores). U cilju što boljeg informiranja potrošača o ovim problemima, a kako bi izbjegli kupnju krivotvorenih proizvoda putem internetskih servisa i moguće druge popratne neželjene posljedice (kao što su zlouporaba njihovih osobnih podataka uključujući podatke bankovnih kartica putem kojih se vrši plaćanje ili instalaciju neželjenih softvera ili virusa na njihova računala odnosno mobilne uređaje), EUROPOL je izradio i konkretne smjernice i upute za potrošače o tome kako prepoznati ovakve prijevarne internetske stranice. Navedene upute dostupne su na sljedećoj poveznici. Datum novosti: 5.1.2017. Ispiši stranicu Pošalji prijatelju Close Vaše ime: Pošalji na e-mail adresu: Dodatna poruka: